söndag 14 oktober 2007

tjejen med så sjukt bra flyt..

och här kommer förklaringen till min rubrik,
då konsekvenserna av att vara sjuk.. (&nej inte smått förkyld utan den där sjukdomen som ger mig sprängande huvudverk samt fina känningar till öroninflamation &feber emellanåt, &självfallet den igentäppta näsan, som iofs Ibland vill jäklas lite extra &rinner utav bara helvete!

..blir självklart att det man planerat in under helgen inte alls går i lås. två dagar i rad har jag gått ifrån planen att åka till norrtälje &hälsa på far min, (bilden till höger, som togs i augusti i år) ..vilket jag egentligen hade behövt, men orken att ta sig någonstans finns inte riktigt när man dras med feber &co.

borde lägga näsan i böcker lite extra nu när jag har tiden, men av någon märklig anledning känns det som det sista jag vill göra. har blivit en mindre expert på att finna undanflykter såsom att gå &ordna lite mer te, eller ett varmt bad. jaa helt plötsligt känns en städning väldigt nödvändig, &faktiskt lite kul.

här, lär er något nytt.
muskeln nedan är kroppens längsta muskel &sitter i framsida lår:

  • M. SARTORIUS
    (SKRÄDDARMUSKELN)

    INFÄSTNINGAR:
    SIAS
    -
    MEDIALT OM TUBEROSITAS TIBIAE
    &BILDAR PES ANSERINUS

    muskeln har i huvudsyfte uppgiften att göra rörelsen, flexion i art. Genu (knäet)
    &den har en viktig BURSA, mellan musculus sartorius & muscuilus grasilis

Inga kommentarer: