måndag 6 oktober 2008

tillknycklad m. dålig motorik,

för ca 21 timmar sedan (03.10) satt jag i bilen genom häggviksrondellen och fick en BMW klistrad mot min mors C3, i någon tiondelsekund. han kom in i rondellen direkt från motorvägen, E4an norr, vilket kan förklara hans hastighet in i en rondell. där blev vi stillastående ivf.

pojken som hade bilen fylld med 4 pojkar till, körde tillräckligt fort in i en rondell utan uppsikt, för att kunna förstöra två bilar helt. jag är väl inte den som ska racka ner på folket som väljer att hastighets skyltarna inte är tillräckligt synliga, men våra andra trafikskyltar liksom väjningsplikten som lyder i rondeller, vore kanske en idè.

MEN, det som förvånar mig mest är hur den svenska polisen blundar för allmänhetens mindre problem. där skrev vi på en skadeanmälan, och vinkade till oss polisen som strök runt rondellen, sakta och nära nog för att kunna se min darriga handskrift på pappret mot motorhuven. polisbilen tog ett varv till och försvann sedan bort mot norrviken. det kom ytterligare en ca 40min senare när vi var klara och inväntade bergningsbilen, som stannade och frågade om vi behövde hjälp, men dessa grabbar fick då en utryckning och fick fram ett hastigt: "vi skickar hit en bil", trevligt tänkte jag, men dessvärre gjorde dem ingen nytta när de kom till plats mer än att hjälptsamt svara på lite frågor.

bärgningsbilen kom runt 04.30
vi gav danderydsakuten ett besök som skrev ut lite piller
efter deras kontroll på välmående. röa piller!

2 kommentarer:

Christina sa...

Poliser suger ibland.
det som är bra är att du är okej.
hoppas dom där röda pillerna får din rygg att må bättre. <3

Anonym sa...

Men va faaaaan! Hela jävla sammhället lutar ju sig mot byråkratin!!!! Hänger liksom inte med på hur denna kan funka när även polis och bärjare kan funka som det gör... Hoppas du snart blir bättre vännen! Tänker på dig...