tisdag 4 mars 2008

påbörjad otur (med SL) forts bra dag

jag försov mig inte imorse, nej .. jag var riktigt duktig och allert strax efter 06.00 men av någon anledning lyckades jag försena mig till 07.40 (ca 10min) så att den sköna morgon promenaden till Solna station inte blev så skön, utan något halvdant flaxande i form av gång och jogging.

but for some reason, (dock inte speciellt förvånad över inträffandet) så är mitt tåg som ska komma 07.53 INSTÄLLT(!) jag sparkade lite dramatiskt på en sten och flåshostade slem, som jag fint lät falla på perongen. tåget därpå: 08.03, som istället kom 08.17 var ett KORT tåg, som pga det tidigare inställda tåget var fullt med stående irriterade personer i säkert liknande stress som jag.

kom in på Axelsons (där jag nu tar igen 4dagar på 'Strain' som jag missade i November pga feber) och lägger snabbt märke till att folket där inte alls sysslar med 'Strain' utan 'muskulering'. Det visade sig att det schemat jag fått hade ändrats, så frånochmed Torsdag ska jag vara där.

det var bara att sätta sig på tåget hem igen.
far min infann sig rätt snabbt på plats ändå, runt 10 tiden, han är mannen som är förberedd på det mesta, och vi drog iväg till någon båtbutik borta i Haninge där omkring. lunchade i stan efter det och knallade i Kista centrum. PLUS fika, semlor! goa semlor var det också.

vid 14 ca släppte han av mig hemma.
Aki och jag drog till stan pga bra väder. BRA VAL! storshopping blev det.

Inga kommentarer: