måndag 3 november 2008

socialt bedövad

för några år sedan gjorde jag valet att sluta läsa om alla tragedier som sker varje dag i en märklig värld som den vi lever i ..säkert dumt eller "osmart" för många, men inte för mig. tvärtom, sunt. här föds iochförsig två motsättningar. det vore självklart trevligt att förstå vad folk pratar om, när de väljer att konversera om den övriga världen som småfolket ändå inte kan hantera eller styra i någon riktning - enbart iakta och lägga energi på i form av olika diskussioner och åsikter. oavsett så ska jag börja läsa någon tidning någongång i veckan framöver. varför detta val av ändring? - läs blogginlägget: "samtal med en vän" i christina höglunds blogg som skrevs den 3/11, så tror jag ni förstår min upptäckt av värdet att läsa en tidning.

2 kommentarer:

Christina sa...

haha du är söt.
lite borta. men söt.

Anonym sa...

fniss. Ganska roligt
//Patrik