fredag 14 november 2008

att resa med caroline,

..har hittills inneburit trubbel
inte pga kvinnan själv, men allt omkring blir kaos.

ikväll: radion slog om till trafiknyheterna och vi fick höra om en bilolycka mellan västerås - hallstahammar, som medförde tillfällig avstängning av vägen, mot örebro. påminnelse om att detta hände även gången innan vi åkte för ca två veckor sedan, strax efter bålsta fick vi stå still i 1timma lite mer, varpå en bil lite längre fram gick torsk på batteri. ikväll var det vår tur. när bilarna börja rulla efter 40min stod vi stilla.

vi samtalar med en äldre herre, med barn och barnbarn i bilen, som vill hjälpa till men utan vidare framgång då han varken har startkablar eller bogseringslina, så han kör vidare. jag lyckas hitta en vänlig dam i vit äldre volvo med lite rost, som trodde sig ha en bogseringslina och stannar breve oss och gräver fram en påse ur bakluckan.
'HÄR! ta den här, den är ny och ska hålla'

..en äldre herre saktar därefter in och sticker ut huvudet: 'behöver ni hjälp?'
det vore ju trevligt tänkte vi. han bogserade oss till den statoil mack som man kunde skymta från där vi stod. om jag skulle gissa mig till den lagliga hastigheten gällande bogsering skulle jag nog säga 10km/h, gubben här drog på i 30-35km/h och bara det var en upplevelse i sig, då linan inte var längre än 5m, som jag skulle gissa mig till var enligt lag, för kort(?). i denna skräckupplevelse som jag delade med caroline, har hon börjat spela in den här delen av händelsen tills linan klöpp..

pga hans hastighet och de ryckningar som blev, men tillräckligt nära statoil att vi kunde av farten rulla in. vi lånade startkablar och han predikar fint om allt under motorhuven, som om vi faktiskt gav det en tanke. uppriktigt hjälpsam var han och det gillade jag tills han tog sig friheten att röka lite i min bil, anna slutar gilla en av kvällens hjältar på E18.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inget annat än skratta.. Nu har vi iaf insett att vi aldrig mer ska åka till örebro tillsammans.. HAHA! Tur att vi hade varandra =)

Viktoria sa...

Haha, ni är väl för underbara!
Så ledsen att jag missade denna händelse... Menar då självklart för att jag kanske hade kunnat hjälpa er på traven, hade inte skattat ett dugg!!! *himlar med ögonen* haha
Söta är ni iaf <3

Viktoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Viktoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.