tisdag 22 april 2008

SOLSTRÅLAR,

från det att solen satte sikte på min balkong till de kalla vindpustarna föste in mig (nyss), har jag setat där ute med min 'skadelärar'-bok, glas vatten, musik som spelades från datorn &en blaska cosmopolitan i små shorts &'tuttskymmare'. solfräknar har tillkommit, på min högra axel &lite på bröstet. min vänstra sida måste blitt åtsidosatt.

började också att läsa en bok jag köpte på en av mina resor förra året, som jag påbörjat men sen låtit ligga oläst kvar i tygpåsen. 'Blink : Den intuitiva intelligensen.' - Malcolm Gladwell.
"TVÅ SEKUNDER. Längre tid än så tar det inte att bilda sig en uppfattning om något. Vad beror det på att vissa människor kan lyda sina instinkter, som leder dem rätt, medan andra genast far vilse när de följer sina?"

Nu skall det lagas kyckling &ris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ämnet boken behandlar är faktiskt något intressant, låter som om du läser en bok jag hade uppslukats av.

Anonym sa...

låter skönt, ungefär så jag tillbringade en dag i helgen också. jaså massageterapeut, vad intressant :) hur lång tid tar det att utbilda sig till det?