torsdag 24 april 2008

mor min, plötslig fotbolls support

igårkväll ringde mor min när jag satt hos fredrik andersson och såg slutet av matchen.

'hej skitlisa, vad gör du?'
-kollar på matchen.
'fotboll? spelar aik?'

(hon har börjat förstå lite om AIKs lag eftersom jag behandlar där och de unga killarna på hennes jobb är aikare)

-nej dom spelar imorn, jag kollar inte på någon svensk match.
'men vilka spelar då?'
-men vadå då? det säger ju inte dig något ändå?
'men JO anna, jag vill vara med i diskutionerna imorn på jobbet också.
och dom pratar bara fotboll!'
-ahaa, nej men barcelona - man united. barca hemma på nou camp.
'men vilka vinner då?'
-njah det står 0-0 nu och den är snart slut, men barca spelar en bättre match, man u hade chans på straff i andra men c.ronaldo missa...
'NEEEJ nu blev det för mycket för en mamma att komma ihåg.. HEJ DÅ'

4 kommentarer:

Christina sa...

HAHA!
vad charmigt :D

Anonym sa...

HA HAHA... Så är min mamma under VM och OS... Helt plötskigt så sitter hon å skrker saker jag aldrig trodde att jag skulle höra från henne... Å Hmm...värsta av allt...Hon kan liksom på något konstigt vis spel reglerna *flinar*

Aki sa...

hon är så söt tycker jag, :)

Anonym sa...

Skulle vilja att din mamma läste din blogg, för att förstå dig bättre, men kommer inte att avslöja något om du själv inte vill???/Din mammas vän från Gbg/